SCHWANGAU

Schwangau kasabası, ’’Kraliyet Şatolarının Kasabası’’ olarak tanınıyor. Romantik Yol (Romantic Road – Romantische StraBe) rotasının olmazsa olmak durak noktası dağların eteğindeki, dünyaca ünlü iki kraliyet şatosu Neuschwanstein ve Hohenscwangau şatoları Füssen ve Schwangau kasabalarına yakındır. Bu etkileyici yapılar tüm dünyadan yoğun ziyaret alıyor.

Hohenschwangau Şatosundan Neuschwanstein Şatosu

II.Ludwig ve kardeşi Otto, Hohenschwangau şatosunda büyümüş, çok düşkün olduğu annesinin ölümü Ludwig’i çok üzmüş ve annesinin anısına, annesinin çok sevdiği Schwansee gölünü direkt gören ihtişamlı Neuschwanstein şatosunu yaptırtmış ama bu ihtişamlı şato onun sonunu hazırlamış ve ölümünün sebebi olmuş.

Neuschwanstein Şatosu bahçeden

İki göl arasındaki bir tepeye Bavyera Kralı II. Ludwig tarafından yaptırılan Neuschwanstein şatosu, masal şatosu dendiğinde akla gelen şatodur ve özellikle görülmeye değer bir yapıt, adeta Romantik Yolun pırlantasıdır.

Neuschwanstein Şatosu arka kısım

Bu şato aynı zamanda Disney Kalesi olarak da biliniyor. Çünkü Walt Disney yapımı filmlerin başında gördüğümüz, üstünden parlayan bir yıldızın geçtiği veya Disneyland’in simgesi olan kale tam da Neuschwanstein’dan ilham alınarak tasarlanmış.

Neuschwanstein Şatosundan Alpsee ve Schwansee gölleri

Şato gezileri için sabah saat 10 da Campingden ayrılıyoruz. Camping ücretsiz wi-fi bağlantısı ile dün akşam dersimize iyi çalıştık. Şato bölgesinde motokaravanı park edebileceğimiz yer bulamadım, şato bölgesinde dört otapark yeri mevcut, ben büyük olanının koordinatı aldım. Hava muhteşem, çok güzel bir gün ve yola çıktık.

Neuschwanstein Şatosuna gidiş yolu
Neuschwanstein Şatosuna gidiş yolu. YORUMSUZ.

Koorninat bilgilerini aldığımız 2 no.lu park yerinde motokaravan parkı mümkünmüş, tabelalar çok yeterli, gerekli her bilgi var. Park yeri girişinde motokaravan işareti ve 6 rakamı mevcut. Park yerine girince karavanların parkın en sonuna park edildiğini ve sıra no.sunun 6 olduğunu görünce, sisteme bir kez daha hayran oldum. Kimseye bir şey sormana, Almanca bilmene gerek yok. Park boş gibi duruyor.

Dün wi-fi üzerinden araştırma yaparken şato giriş biletlerinin internet aracılığı ile de alınabildiğini okudum, hem hafta arası fazla yoğun olmaz diye düşündüm, hem de güvenlik açısından internetten işlem yapmadım. Park yerinin boş olduğunu görünce iyi ki internetten bilet satın almamışım diye düşündüm. Bilet satış noktasına yaklaştıkça kalabalık ciddi biçimde artmaya başladı. İnternet aracılığı ile alanlar ayrı giriş noktasından biletini alıyor, benim gibi tembeller ise uzun bir sıraya giriyor. Saat 11’e gelmek üzere, saat 13, biraz sonra 14 ve 15 saatlari doluyor, ancak saat 15,35 için bilet alabiliyoruz, bu kadar geç kalınca yanlızca 12 EUR ücretle Neuschwanstein şatosu için bilet alıyoruz. Hohenswangau şatosunu dıştan göreceğiz.

Neuschwanstein ticket
Neuschwanstein şato

Neuschwanstein şatosuna gidiş için 3  seçenek mevcut, atlı araba, otobüs veya yaya.

Neuschwanstein harita

Vaktimiz var, doğa muhteşem, keyfini çıkarmak için yürümeye karar veriyoruz, yokuş tırmanmak biraz zorluyor, hafif molalar veriyoruz ve enfes kokular gelmeye başlıyor.

Hamurda pişirilen lokmaya benzer, hindistan cevizli tatlı, bu ödülümüz oluyor, muhteşem bir tat. Yaklaşık 30 dakikalık biraz yorucu bir yürüyüş sonrası tepeye ulaşıyoruz.

Neuschwanstein Şatosu sıra beklerken

Gruplar saatini bekliyoruz, rehber eşliğinde şato geziliyor. Bavyera Kralı II. Ludwig’in inşa ettirdiği şatonun yapımına 1869 yılında başlanmış. 18 yaşında kral olan II. Ludwig, konumunun aksine hassas, hayalperest, utangaç ve yalnız bir kral olarak tanımlanıyor. Şatonu yapımı sırasında II. Ludwig sıklıkla yürüyüş yaptığı vadide bulunan Marienbrücke köpüsüne gelerek sarayı izliyor ve küçük bir çocuğun oyuncağını beklemesi gibi sabırsızlanıyor. Sonunda şato 17 sene sonra tamamlanıyor, ancak kral bu şatoda sadece 3 haftasını geçirebiliyor. Kral psikolojik rahatsızlıklarından dolayı başka bir sarayda izole bir hayat sürmek zorunda bırakılıyor. Aynı sene derinliği 1.5 metreyi geçmeyen gölün sularında doktoruyla kralın cesedine ulaşılıyor ve kralın ölümü de kendi gizemli hayatı gibi şaibe içinde kalıyor. Neuschwanstein Şatosu devlete öyle bir yük getiriyor ki kralın ölümünden çok kısa bir süre sonra şato turistlere açılıyor ve borçlar bu şekilde ödeniyor.

Şato içinde fotoğraf çekmek yasak. Gezi grubu çok kalabalık olduğu izin adeta koşar adımlarla geziyoruz. Giriş Holü ve diğer odaların duvarları, eski Alman efsanelerinden sahnelerinden resimlerle doludur.  Yemek Salonu Şatonun diğer salonları gibi 19. yüzyıl ustalarının sanat ve becerilerinin sergilendiği mükemmel resimler ve mobilyalara sahiptir. Şarkıcılar Salonu ve Taht Salonu dikkat çeken bölümlerdir.

Bu gezi için saatlerce bekledik ve bir tam günümüzü harcadık, şatonun dışı, içinden daha ihtişamlı geldi.

Neuschwanstein Şatosundan Hohenschwangau’nun görüntüsü

Şato gezisi sonrası çıkış yolunu takip ederek Marienbrücke adı verilen köprüye yürüdük. Bu köprüye mutlaka gidilmesi gerekir, Şatonun arka tarafı da olsa genel görünüm görüntüsüne bu köprüden ulaşacaksınız. Manzara muhteşem, asma köprü hafif sallansa da manzaranın keyfini çıkarmak gerekir.

Marienbrücke köprüsünden Neuschwanstein Şatosu

Dönüş yolu için otobüsü tercih ediyoruz. Bir saatte çıktığımız yolu kısa sürede iniyoruz. Otobüs durağına yakın Hohenswangau şatosunu dıştan geziyoruz. Bu şato da çok güzel.

Hohenschwangau Şatosu
Hohenschwangau Şatosu dış görünüm
Hohenschwangau Şatosundan görünüm

SCHWANGAU KONAKLAMA :

Konaklamayı göl kenarında yer alan Campingplatz Bannwaldsee’de yaptık. Koordinat 47.591950, 10.772826 https://goo.gl/maps/uyGFrTSjJVk

Burası ağırlıklı olarak uzun süreli karavan konaklamalarına imkan veren çok büyük ve çok güzel bir yer.

Campingplatz Bannwaldsee

Şu ana kadar kaldığım en büyük konaklama yeri.  Motokaravanlar için sol üst köşedeki yer ayrılmış.

Geceleme ücreti 18,30 EUR. Wi-fi ücretsiz, danışma yakın bölgede çekiyor. Diğer tüm hizmetlerde ücretsiz. Temiz su, kimyasal WC ve atık su bu bölümde.

Campingplatz Bannwaldsee tüm hizmetler
Campingplatz Bannwaldsee köpek yıkama yeri
Campingplatz Bannwaldsee köpek yıkama yeri unutulmamış.

Çöp odasının fotoğrafını bulamadım, büyük bir yer ve çok sayıda ayrıştırma kutları mevcuttu.

Bannwaldsee Gölü günbatımı

Motokaravanlar için ayrılan bölüm dışa yakın olsa da göl kıyısından gün batımını izlemek çok keyifli.