BİZ KİMİZ

Karavanlagezi. Ben ve eşim gezmeyi seviyoruz. Ben finans sektöründen, eşim öğretmenlikten emekli oldu. Meslek hayatıma banka müfettişliği ile başladım ve 8 yıl müfettişlik yaptım, bu süre içinde Türkiye’nin büyük bölümüne mesleğim gereği gittim. İlk çocuğumuz olunca eşim işinden ayrıldı ve birlikte gezmeye başladık. Hafta sonları vosvos arabamızla yakın çevreleri geziyorduk.

Karavanla gezi. Yeni bir hayat.

İlk yurtdışı gezimizi iki çocuğumuz ile birlikte 2000 yılında Paris’e yaptık. Pariste üç gece,  Disneylandda iki gece konakladık. Hayal gibi bir gezi olmuştu.

Takip eden yıllarda Orta Avrupa (Budapeşte, Prağ, Viyana), İtalya (Roma, Floransa, Venedik) Baltıklar (Riga, Tallin), St Petersburg ve Helsinki gezisini turlarla yaptık.

Çocuklar büyüyünce eşim öğretmenliğe başladı ve görev yaptığı okulun folklor grubu İspanyanın Vigo şehrinde yapılacak festivale katılacaktı. Yolculuk otobüs ile yapılacak, konaklama Vigo şehri dışında  otobüste olacaktı, gündüz gezip, gece yolculuk yapacaktık. Yunanistan, feribot ile İtalya ve sahili takip ederek güney Fransa ve Barselona, oradan Avrupanın en batı ucu Vigo, dönüş yolumuz San Sebastian, Paris,  Venedik üzerinden olacaktı. Kulağa hoş gelmekle birlikte çok çılgın bir gezi olacaktı. Eşim ve çocuklarım folklor grubunda yer aldı. Otobüste ilk üç gece neredeyse hiç uyuyamadık, sonraki günlerde yorgunluktan sızıp kalıyorduk. Geziyi organize eden folklor öğretmeni, gezinin yorucu olacağını, yorgunluğun dönüşten bir hafta sonra gideceğini, anıların ise bir ömür boyu yaşayacağını söylemişti. Gezimiz sırasında sabah şişen ayaklarla uyanınca, gezinin biraz zor olacağını düşünmüştük, böyle bir rotayı uygun fiyatla başka bir şekilde gezemezdik, üç haftaya yakın süren geziden ailece çok büyük keyif almıştık.

Birkaç yıl sonra başka bir öğretmenler gurubundan oluşan Topkapı Gezi Grubu ile Balkanlar ile Orta Avrupa gezilerini yaptık. Bu gezilerimiz de çok güzel geçti.

Gezmek bizde tutku olmaya başlamıştı.

Turlarla yaptığımız gezilerde, rahat bir tatil yapılıyordu. Ancak tura bağlı kalınması, buluşma saatlerine fazla uyulmaması zaman kayıplarına yol açıyor ve maliyeti yüksek oluyordu.

THY kampanyalarını takip etmeye başladım, gidiş dönüş 80 -110 dolar arasındaki fiyatlar çok cazip geliyordu, sorun yeterli düzeyde yabancı dilimiz yoktu. İnternetten otel rezervasyonunu erken yapınca çok cazip fiyata konaklama sorunu da çözülüyordu. Kişi başı 200 – 250 dolara merkezi otelde konaklamalı bir haftalık tatil çok cazipti. Yabancı dil sorun olabilirdi, onun için çok iyi bir hazırlık gerekiyordu, havalimanı – otel transferi, toplu ulaşım, gezilecek yerler, çok iyi bir hazırlık sonrası çok keyifli bir tatil yaptık. Artık yabancı dil sorunu benim için avantaj olmuştu. Sorun yaşamamak için çok hazırlıklı gidiyor, gittiğim yerlerden daha fazla keyif alıyordum. Şehirlerarası yolculukları tren ile yapıyor, bileti internetten iki ay önce % 50 ucuza alıyordum.

Bu şekilde Düsseldorf, Amsterdam, Köln, Frankfurt, Berlin,  Leipzing, Dresden, Lizbon, Valensia, Madrid, Toledo, Milano ve Malta gezilerini yaptım.

Bu gezilerimizde gördüğümüz karavanlar hayallerimizi süslemeye başlamıştı, karavanla gezi müthiş bir özgürlük.

Karavan ile gezmek, en büyük hayalim olmaya başladı. İnsan hayal ettiği müddetçe yaşarmış.  Ben de hayalimi gerçekleştirmeye kararlıydım.

Hayalim gerçeğe dönüşmesi an meselesi idi ve emekliliğime karar verdim. Eşim de 3 yıl önce emekli olmuştu.

Karavanım hazırdı.

Şimdi yeni bir hayat başlıyordu bizim için.

Nasıl yaptım, yolculuklar, rotalar burada olacak.

Motokaravanımız ile 2016 yılında yaptığımız yurtdışı gezimiz 52 gün sürdü ve 5.400 km yol yaptık. Gezimizin odak bölgesi Romantik Yol ve Alsace bölgesine oldu.

2017 yılında 83 gün süren 10.500 km. yolculuk ile Almanya, Norveç, İsveç ve Danimarka gezisi yaptık.

Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerinde dolaştık.

Öncelikle gezdiğim yerlerin fotoğraflarını karavanlagezi facebook sayfamda, sonra notlarımı burada paylaşacağım,

Hayallerinizi ertelemeyin, yarın onlar orada olmayabilir.

Karavanla gezi. Yeni bir hayat.

ali tok

Yeni bir hayat.

BİZ KİMİZ” için 6 yorum

• Ocak 31, 2018 tarihinde, saat 3:11 pm
    Permalink

Karavanla seyahat etmek bu güne kadar aklımıza zaman zaman gelsede, seyahatlerin zorlu,yorucu,tehlikeli, maliyetli olabileceğini düşünerek ve buna benzer türlü sebepler üreterek , bu düşüncemizi hep gerçekleştirmekten çekinmiştik.Sizinle ve özenle hazırladığınız sitenizle tanışmak bize çok büyük istek ve cesaret verdi .Bize de”Yeni Bir Hayat”ın penceresini araladığınız için çok teşekkür ederiz.

• Şubat 8, 2018 tarihinde, saat 7:48 pm
      Permalink

Önemli olan kendi koyduğumuz anlamsız engelleri kaldırabilmek. Karavanla yaşam müthiş bir özgürlük. Bilgi de paylaşılınca daha güzel oluyor.

• Nisan 10, 2018 tarihinde, saat 7:49 pm
    Permalink

Gezmek bir sanattır. Bunu hakkıyla başaran Ali Tok ve saygıdeğer eşinin deneyimleri Karavan düşünenlere önemli bir veri avantajı sunmaktadır.

• Haziran 27, 2018 tarihinde, saat 11:11 am
      Permalink

Gezmeyi hep sevdim. Ali Göçer’in hiçbir maddi karşılık sağlamadan, büyük özverilerle organize ettiği gezilerde yıllarca doğanın kalbinde olduk, kış ayazında yaptığı kahve ile içimizi ısıttık, baharı birlikte karşıladık, yazın sıcağında birlikte yürüdük. Küçük bir arkadaş grubu ile yaptığımız bu gezilerimizde dostluk ve doğa sevgisi vardı. Sevgili Ali Bey zoru başarmaya devam ediyor, doğayı keşfetmeye ve yaşamaya devam ediyor. Ben ise emeklilik sonrası karavan ile hayalimi gerçekleştiriyor, deneyimlerimi paylaşmaya çalışıyorum.

• Ağustos 19, 2018 tarihinde, saat 11:32 am
    Permalink

Hayallerinizi gerçekleştirebilmiş olmanız çok güzel. Ben de benzer şekilde gezenbilirinden edindiğim bilgilerle kendi karavanımı yapma şansına sahip oldum ve gezenbilirde yayınladım(Serila). Ancak eşimle çok fazla yurtdışı gezisi arzu etmemize rağmen henüz şartlar gereği gerçekleştiremedik. Kuşkusuz paylaşımlarinız bizim için büyük referans olacak. Paylaşımlarınız için teşekkür eder, keyifli gezilerinizin devamını dilerim.